Szkolenie z polubownych metod rozwiązywania konfliktów dla służb mundurowych
O tym, że skuteczność pracy służb mundurowych zależy od szacunku wiedzą wszyscy – ale to nie wszystko. Trzeba też olbrzymiej wiedzy, doświadczenia i umiejętności interpersonalnych, które pozwolą na skuteczną i bezpieczną pracę. O tym jak zapewnić funkcjonariuszom odpowiednie narzędzia do pracy z ludźmi przeczytasz w programie naszego szkolenia.
Program szkolenia:
- Krótki przegląd psychologii i teorii konfliktu
- Jak rozpoznać wczesne sygnały ostrzegawcze nasilających się konfliktów emocjonalnych
- Zrozumienie źródeł konfliktów
- Dynamika konfliktu
- Ulepszona komunikacja dla funkcjonariuszy policji w celu zainicjowania werbalnej deeskalacji
- Rozróżnienie między zdrową podejrzliwością a niezdrowym błędem poznawczym
- Identyfikacja użytecznego konfliktu
- Rozróżnienie między rozsądnymi środkami ostrożności a nieuzasadnionymi zachowaniami
- Budowanie autorytetu a relacji – potrzeby i zagrożenia.
- Potencjalne zachowania dyskryminacyjne i jak unikać niepotrzebnych sytuacji problemowych
- Ocena zachowania i scenariusza
- Zwiększona zdolność rozumienia i zaspokajania potrzeb i uczuć cywila
- Jak temperować uczucia, gdy emocje sięgają zenitu, aby skuteczniej się komunikować
- Zrozumienie potencjalnych długoterminowych kosztów przyjmowania chwilowych ataków osobistych i przesadnej reakcji
- Ćwiczenie odpowiedzi empatycznej zamiast reakcji obronnej
- Aktywne słuchanie
- Kreatywne rozwiązywanie problemów
- Negocjacja