Szkolenia firmowe to niełatwy temat. Jedni je kochają (bo mogą odpocząć), inni ich nienawidzą, bo odrywają ich od codziennych obowiązków. Moje podejście do szkoleń wyrosło z tych przekonań i je przerosło. Poniższe szkolenia to wynik lat praktyki – nie tylko w temacie tych szkoleń, ale w temacie ludzi, bo to oni są najważniejsi. To właśnie Państwa pracownicy, Państwa zespoły mają zmaksymalizować korzyści z tego szkolenia, a jednocześnie przyjemnie spędzić czas. Jedno bez drugiego nie może funkcjonować – nawet najtrudniejszy temat można przedstawić w sposób przyjemny, angażujący i przede wszystkim w sposób warty zapamiętania. Jeżeli macie Państwo podobne przekonania w temacie dalszego rozwoju Państwa pracowników, to zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją ofertą szkoleń dla firm i szkoleń otwartych.
W celu umówienia się na dane szkolenie, proszę o wypełnienie formularza znajdującego się na samym dole wpisu.
„Praca bez stresu”
Program
- Stres w życiu osobistym i w pracy
- Czy stres to na pewno stres?
- Kiedy stres nam pomaga, a kiedy nas ogranicza?
- Dlaczego pracownik nie reaguje na stres tak, jak pokazuje statystyka?
- Różnica między stresem, a przepracowaniem i wypaleniem zawodowym. Jak rozpoznawać i reagować?
- Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie).
- Przyczyny stresu
- aspekty indywidualne
- aspekty grupowe a stres
- zarządzanie stresem w zespole
III. Skutki stresu
- indywidualne
- organizacyjne
- Stres, sytuacja konfliktowa i mediacja
- Mechanizm powstawania konfliktu opartego o stres
- Schemat działania w obliczu konfliktu
- Działania prewencyjne w kontekście stresu i konfliktu
- Rozbrajanie konfliktu opartego o stres
- Mediacja w zespole
- Przeciwdziałanie stresowi
- Kontrola stresu, a zapobieganie stresowi
- Ograniczanie stresu w organizacji w praktyce
- Sposoby radzenia sobie ze stresem osobistym
„Savoir vivre w biznesie”
Program:
- Wprowadzenie do tematu warsztatów
- Rola etykiety w życiu zawodowym
- Obecnie można wskazać trzy podstawowe zasady nowoczesnego savoir vivre’u
- Savoir-vivre, czyli jak wpływać na komfort życia
- O punktualności
- Gafy – codzienność w praktyce
III. Etykieta na spotkaniach biznesowych
- Etykieta biznesowa i towarzyska
- Powitanie a pierwsze wrażenie
- Autoprezentacja– jak nie zepsuć pierwszego wrażenia
- Zapoznawanie – jak pomóc zrobić pierwsze wrażenie
- Wymiana wizytówek – jak być zapamiętanym
- Tytułowanie
- Tytuły z protokołu dyplomatycznego
- Zasada wzajemności
- Miejsca honorowe i nie tylko – gdzie usadzamy naszych gości podczas spotkań biznesowych
- Wyjazdy służbowe
- Zasady prowadzenia rozmów
- Rozmowy telefoniczne i wideokonferencje
VII. Zasady korespondencji
VIII. Etykieta w pracy i sytuacjach codziennych
- Etykieta spotkań międzykulturowych i międzynarodowych
- Międzykulturowość lokalna
- Chiny i Japonia
- Kraje Półwyspu Arabskiego
- Wielka Brytania
- USA
„Reklamacje 1.01 – czyli gdzie rzeczywistość styka się z obsługą klienta”
Program:
-
- Istota zobowiązań – świadczenie
1.1. Regulacje a regulaminy
1.2. Umowy i co z nimi może pójść nie tak
1.3. Umowa sprzedaży
1.4. Co więcej – co jeżeli powstanie błąd ofertowy?
- Rękojmia za wady – charakterystyka
2.1. Wady fizyczne produktu
2.2. Odpowiedzialność wynikająca z rękojmi za wady
2.3. Zawiadomienie o wadzie
2.4. Terminy
2.5. Uprawnienia (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, dostarczenie rzeczy wolnych od wad, usunięcie wad, uprawnienia leasingobiorcy)
2.6. Odpowiedzialność odszkodowawcza
2.7. Kwestia pełnomocnictwa do reklamacji z tytułu rękojmi
2.8. Zwrot w terminie 14 dni i co warto o nim wiedzieć
- Gwarancja – charakterystyka
3.1. Gwarant
3.2. Okres ochrony gwarancyjnej
3.3. Obowiązki gwaranta
3.4. Forma gwarancji
3.5. Dostarczenie lub udostępnienie towaru
3.6. Termin wykonania obowiązków gwarancyjnych
- Zależności pomiędzy gwarancją a rękojmią
- NOWELIZACJA – 01.01.2021 r., która wprowadzi do postępowania reklamacyjnego nowy podmiot – Przedsiębiorcę „uprzywilejowanego”?
- Skuteczne składanie i rozpatrywanie reklamacji – różnice pomiędzy przedsiębiorcą i konsumentem.
6.1. Perfekcyjna reklamacja – co można, co trzeba, a czego nie wolno robić
6.2. Co robić, gdy reklamacja ma być odrzucona – z perspektywy rozpatrującego i konsumenta.
6.3. Jak skutecznie wykorzystywać dokumenty związane z procesem reklamacji m.in. karty gwarancyjne, procedury reklamacyjne.
- Aktualizacja regulaminów i innych dokumentów z tym związanych
„Obsługa trudnego klienta – fakty, mity i techniki”
Program:
- Przyjmowanie skarg i reklamacji – techniki reakcji na trudnego klienta
- Style obsługi klienta
- Techniki obsługi klienta
- Błędy w obsłudze klienta
- Trudny klient, czy trudna sytuacja?
- Ocena poziomu obsługi klienta
- Reagowanie na obiekcje klienta
- Asertywna obrona przed krytyką
- Reklamacje i skargi
- Trudne sytuacje – Analiza przypadków
- Do celu – czyli o kliencie nazbyt rozmownym
- Usuwanie negatywnych opinii w Internecie
- Negocjacje z klientem
- Negocjacyjne case studies
Szkolenie z zakresu krajowych umów handlowych
Konstruowanie i zawieranie – czyli jak nie strzelić sobie w stopę
- Cel szkolenia
Niniejsze szkolenie jest skierowane do pracowników działu handlowego, którzy poznają podczas niego nie tylko aspekty prawne zawierania umów handlowych i pułapki, które zastawił na nas ustawodawca, ale również podstawy umiejętności negocjacyjnych, które ułatwią uczestnikom doprowadzenie do podpisania umowy i jej bezproblemową realizację.
- Program szkolenia
- Badanie wiarygodności klienta – KRS, CEiDG i czy jest czynnym płatnikiem VAT.
- ABC zawierania umów
- negocjacje
- formy zawierania umów
- reprezentacja i konsekwencje nieprawidłowej reprezentacji
- aneksowanie umów
- Konstruowanie umów – case study
- Elementy obligatoryjne umów
- Elementy fakultatywne umów
- Kary umowne i odszkodowania
- Zapisy
- Miarkowanie
- Rodzaje odsetek i jak je obliczyć?
- Rękojmia i gwarancja + przedsiębiorca z prawami konsumenta
- Przedawnienia – kiedy zaczynają płynąć, kiedy przestają, a kiedy ich bieg jest zawieszony
- Metody rozwiązania umowy – dwustronnie i jednostronnie
- Odpowiedzialność strony umowy i pełnomocników stron umowy.
O prowadzącym
Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/Wydział Prawa i Administracji, senior i trener Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa ELSA Poznań.
Wykładowca Okręgowej Izby Radców Prawnych w Bydgoszczy (m.in. dla aplikantów, radców prawnych, oraz w ramach szkoleń zewnętrznych m.in. dla pracowników Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy).
Prowadził zajęcia m.in. dla Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, dla Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, Sądu Rejonowego w Płońsku, Kärcher Center Kraków, X-KOM, PZL Świdnik, Rossmann, w Częstochowie. Szkolił zarówno prawników, jak i nieprawników, działy prawne, działy sprzedażowe, contact i call center u najróżniejszych klientów, a także kadry menadżerskie, pedagogiczne i urzędników
Wykładał na studiach podyplomowych Negocjacje i Mediacje w biznesie na Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, na Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu.
Prowadzi szkolenia z mediacji, negocjacji, umów, reklamacji, podstaw prawa dla przedsiębiorców, prawa przewozowego, Incoterms, savoir vivre’u i netykiety w aspekcie biznesowym (również w aspekcie międzynarodowym), komunikacji i pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów w zespołach i konfliktów pracowniczych i szeregu innych umiejętności miękkich. Od kwietnia 2021 r. posiada również uprawnienia doradcy obywatelskiego, więc w niedalekiej perspektywie planuję również skonstruować szkolenia z umiejętności społecznych.
Każde szkolenie łączy w sobie formę warsztatową, przykłady z doświadczenia zawodowego prowadzącego, a także, w razie potrzeby, wiedzę prawniczą prowadzącego.
Od 2013 roku zawodowy mediator i negocjator. Założyciel Kancelarii Mediacyjnej Mateusz Gierczak w Poznaniu. Mediator stały na listach sądów okręgowych w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Bydgoszczy, Toruniu oraz Gdańsku. Prowadzi bloga – www.mediatorpowszechny.pl, gdzie propaguje wiedzę o mediacjach i związanymi z nią wydarzeniami.
Doświadczenie zdobywa zarówno jako mediator sądowy, jak i prywatny – zarówno w aspekcie stricte działalności kancelaryjnej, jak również w ramach zleceń jako mediator pracowniczy i whistleblower (sygnalista) dla organizacji i jednej z największych spółek produkcyjnych w regionie.
W 2019 roku miał przyjemność prowadzić zajęcia „Mediation as a form of everyday diplomacy” na międzynarodowym wydarzeniu Law School ELSA Gdańsk.
Metodologia prowadzenia szkoleń
Wszystkie nasze szkolenia są prowadzone metodą warsztatową, gdzie skrypt jest jedynie pomocą naukową, a nie centrum zainteresowania w trakcie szkolenia. Pracujemy wspólnie z uczestniczkami i uczestnikami zarówno na skrypcie, aktach prawnych i, co moim zdaniem jest najważniejsze, na umowach i case’ach przedstawionych przez klienta – aby szkolenie było dopasowane jak najlepiej do Państwa potrzeb, a przy okazji, żebyśmy mogli wspólnie omawiać i analizować najważniejsze Państwa potrzeby, zarówno te obecne, jak i dopiero te, które wspólnie przewidzimy.
Regulamin
- Rezygnacja ze szkolenia jest możliwa w ciągu 14 dni, od daty zakupu biletu na szkolenie – poza sytuacją, gdy szkolenie już się rozpoczęło. Dotyczy to również szkoleń online, gdzie za moment rozpoczęcia szkolenia uznajemy moment przekazania materiałów szkoleniowych w formie cyfrowej wskazaną przez klienta metodą.
- W przypadku rezygnacji ze szkolenia przez osobę zgłoszoną przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, lub przed przekazaniem materiałów, organizator zwraca wpłatę dokonaną przez uczestnika, po potrąceniu 30% ceny szkolenia.
- W przypadku rezygnacji uczestnika ze szkolenia po jego rozpoczęciu wpłacona kwota nie jest zwracana.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany daty szkolenia w przypadku zgłoszenia mniej niż 6 osób. Niniejszy zapis oczywiście nie dotyczy szkoleń indywidualnych.
- W przypadku odwołania lub zmiany daty szkolenia przez organizatora (np. z powodu zgłoszenia zbyt małej liczby uczestników) zgłoszonym osobom przysługuje zwrot całości wpłaconej kwoty. Zwrot następuje nie później niż 14 dni od planowanej daty pierwszego dnia odwołanego szkolenia.
- Certyfikaty ze szkoleń online są wysyłane jedynie w wersji cyfrowej.