Szkolenia dla firm

Szkolenia firmowe to niełatwy temat. Jedni je kochają (bo mogą odpocząć), inni ich nienawidzą, bo odrywają ich od codziennych obowiązków. Moje podejście do szkoleń wyrosło z tych przekonań i je przerosło. Poniższe szkolenia to wynik lat praktyki – nie tylko w temacie tych szkoleń, ale w temacie ludzi, bo to oni są najważniejsi. To właśnie Państwa pracownicy, Państwa zespoły mają zmaksymalizować korzyści z tego szkolenia, a jednocześnie przyjemnie spędzić czas. Jedno bez drugiego nie może funkcjonować – nawet najtrudniejszy temat można przedstawić w sposób przyjemny, angażujący i przede wszystkim w sposób warty zapamiętania. Jeżeli macie Państwo podobne przekonania w temacie dalszego rozwoju Państwa pracowników, to zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją ofertą szkoleń dla firm i szkoleń otwartych.

W celu umówienia się na dane szkolenie, proszę o wypełnienie formularza znajdującego się na samym dole wpisu.

„Praca bez stresu”

Program

  1. Stres w życiu osobistym i w pracy
  1. Czy stres to na pewno stres?
  2. Kiedy stres nam pomaga, a kiedy nas ogranicza?
  3. Dlaczego pracownik nie reaguje na stres tak, jak pokazuje statystyka?
  4. Różnica między stresem, a przepracowaniem i wypaleniem zawodowym. Jak rozpoznawać i reagować?
  5. Stres permanentny (objawy, przyczyny, przeciwdziałanie).

  1. Przyczyny stresu
  1. aspekty  indywidualne
  2. aspekty grupowe a stres
  3. zarządzanie stresem w zespole

III. Skutki stresu

  1. indywidualne
  2. organizacyjne

  1. Stres, sytuacja konfliktowa i mediacja
  1. Mechanizm powstawania konfliktu opartego o stres
  2. Schemat działania w obliczu konfliktu
  3. Działania prewencyjne w kontekście stresu i konfliktu
  4. Rozbrajanie konfliktu opartego o stres
  5. Mediacja w zespole

  1. Przeciwdziałanie stresowi
  1. Kontrola stresu, a zapobieganie stresowi
  2. Ograniczanie stresu w organizacji w praktyce
  3. Sposoby radzenia sobie ze stresem osobistym

 

„Savoir vivre w biznesie”

Program:

  1. Wprowadzenie do tematu warsztatów
  2. Rola etykiety w życiu zawodowym
  3. Obecnie można wskazać trzy podstawowe zasady nowoczesnego savoir vivre’u
  4. Savoir-vivre, czyli jak wpływać na komfort życia
  5. O punktualności
  6. Gafy – codzienność w praktyce

III. Etykieta na spotkaniach biznesowych          

  1. Etykieta biznesowa i towarzyska
  2. Powitanie a pierwsze wrażenie
  3. Autoprezentacja– jak nie zepsuć pierwszego wrażenia
  4. Zapoznawanie – jak pomóc zrobić pierwsze wrażenie
  5. Wymiana wizytówek – jak być zapamiętanym
  6. Tytułowanie
  7. Tytuły z protokołu dyplomatycznego
  8. Zasada wzajemności
  9. Miejsca honorowe i nie tylko – gdzie usadzamy naszych gości podczas spotkań biznesowych
  10. Wyjazdy służbowe
  11. Zasady prowadzenia rozmów
  12. Rozmowy telefoniczne i wideokonferencje

VII. Zasady korespondencji

VIII. Etykieta w pracy i sytuacjach codziennych

  1. Etykieta spotkań międzykulturowych i międzynarodowych
  2. Międzykulturowość lokalna
  3. Chiny i Japonia
  4. Kraje Półwyspu Arabskiego
  5. Wielka Brytania
  6. USA

 

„Reklamacje 1.01 – czyli gdzie rzeczywistość styka się z obsługą klienta”

Program:

    1. Istota zobowiązań – świadczenie

    1.1.      Regulacje a regulaminy

    1.2.      Umowy i co z nimi może pójść nie tak

    1.3.      Umowa sprzedaży

    1.4.      Co więcej – co jeżeli powstanie błąd ofertowy?

    1. Rękojmia za wady – charakterystyka

    2.1.      Wady fizyczne produktu

    2.2.      Odpowiedzialność wynikająca z rękojmi za wady

    2.3.      Zawiadomienie o wadzie

    2.4.      Terminy

    2.5.      Uprawnienia (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, dostarczenie rzeczy wolnych od wad, usunięcie wad, uprawnienia leasingobiorcy)

    2.6.      Odpowiedzialność odszkodowawcza

    2.7.      Kwestia pełnomocnictwa do reklamacji z tytułu rękojmi

    2.8.      Zwrot w terminie 14 dni i co warto o nim wiedzieć

    1. Gwarancja – charakterystyka

    3.1.      Gwarant

    3.2.      Okres ochrony gwarancyjnej

    3.3.      Obowiązki gwaranta

    3.4.      Forma gwarancji

    3.5.      Dostarczenie lub udostępnienie towaru

    3.6.      Termin wykonania obowiązków gwarancyjnych

    1. Zależności pomiędzy gwarancją a rękojmią
    2. NOWELIZACJA – 01.01.2021 r., która wprowadzi do postępowania reklamacyjnego nowy podmiot – Przedsiębiorcę „uprzywilejowanego”?
    3. Skuteczne składanie i rozpatrywanie reklamacji – różnice pomiędzy przedsiębiorcą i konsumentem.

    6.1.      Perfekcyjna reklamacja – co można, co trzeba, a czego nie wolno robić

    6.2.      Co robić, gdy reklamacja ma być odrzucona – z perspektywy rozpatrującego i konsumenta.

    6.3.      Jak  skutecznie wykorzystywać dokumenty związane z procesem reklamacji m.in. karty gwarancyjne, procedury reklamacyjne.

    1. Aktualizacja regulaminów i innych dokumentów z tym związanych

 

 

„Obsługa trudnego klienta – fakty, mity i techniki”

 

Program:

  1. Przyjmowanie skarg i reklamacji – techniki reakcji na trudnego klienta
  2. Style obsługi klienta
  • Techniki obsługi klienta
  1. Błędy w obsłudze klienta
  2. Trudny klient, czy trudna sytuacja?
  3. Ocena poziomu obsługi klienta
  • Reagowanie na obiekcje klienta
  • Asertywna obrona przed krytyką
  1. Reklamacje i skargi
  2. Trudne sytuacje – Analiza przypadków
  3. Do celu – czyli o kliencie nazbyt rozmownym
  • Usuwanie negatywnych opinii w Internecie
  • Negocjacje z klientem
  • Negocjacyjne case studies

 

Szkolenie z zakresu krajowych umów handlowych

Konstruowanie i zawieranie – czyli jak nie strzelić sobie w stopę

  1. Cel szkolenia

Niniejsze szkolenie jest skierowane do pracowników działu handlowego, którzy poznają podczas niego nie tylko aspekty prawne zawierania umów handlowych i pułapki, które zastawił na nas ustawodawca, ale również podstawy umiejętności negocjacyjnych, które ułatwią uczestnikom doprowadzenie do podpisania umowy i jej bezproblemową realizację.

  1. Program szkolenia
  2. Badanie wiarygodności klienta – KRS, CEiDG i czy jest czynnym płatnikiem VAT.
  3. ABC zawierania umów
  • negocjacje
  • formy zawierania umów
  • reprezentacja i konsekwencje nieprawidłowej reprezentacji
  • aneksowanie umów
  1. Konstruowanie umów – case study
  • Elementy obligatoryjne umów
  • Elementy fakultatywne umów
  1. Kary umowne i odszkodowania
  • Zapisy
  • Miarkowanie
  • Rodzaje odsetek i jak je obliczyć?
  1. Rękojmia i gwarancja + przedsiębiorca z prawami konsumenta
  2. Przedawnienia – kiedy zaczynają płynąć, kiedy przestają, a kiedy ich bieg jest zawieszony
  3. Metody rozwiązania umowy – dwustronnie i jednostronnie
  4. Odpowiedzialność strony umowy i pełnomocników stron umowy.

 

O prowadzącym

Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/Wydział Prawa i Administracji, senior i trener Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa ELSA Poznań.

Wykładowca Okręgowej Izby Radców Prawnych w Bydgoszczy (m.in. dla aplikantów, radców prawnych, oraz w ramach szkoleń zewnętrznych m.in. dla pracowników Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy).

Prowadził zajęcia m.in. dla Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, dla Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile, Sądu Rejonowego w Płońsku, Kärcher Center Kraków, X-KOM, PZL Świdnik, Rossmann, w Częstochowie. Szkolił zarówno prawników, jak i nieprawników, działy prawne, działy sprzedażowe, contact i call center u najróżniejszych klientów, a także kadry menadżerskie, pedagogiczne i urzędników

Wykładał na studiach podyplomowych Negocjacje i Mediacje w biznesie na Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu, na Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu.

Prowadzi szkolenia z mediacji, negocjacji, umów, reklamacji, podstaw prawa dla przedsiębiorców, prawa przewozowego, Incoterms, savoir vivre’u i netykiety w aspekcie biznesowym (również w aspekcie międzynarodowym), komunikacji i pracy w zespole, rozwiązywania konfliktów w zespołach i konfliktów pracowniczych i szeregu innych umiejętności miękkich. Od kwietnia 2021 r. posiada również uprawnienia doradcy obywatelskiego, więc w niedalekiej perspektywie planuję również skonstruować szkolenia z umiejętności społecznych.

Każde szkolenie łączy w sobie formę warsztatową, przykłady z doświadczenia zawodowego prowadzącego, a także, w razie potrzeby, wiedzę prawniczą prowadzącego.

Od 2013 roku zawodowy mediator i negocjator. Założyciel Kancelarii Mediacyjnej Mateusz Gierczak w Poznaniu. Mediator stały na listach sądów okręgowych w Poznaniu, Kaliszu, Koninie, Bydgoszczy, Toruniu oraz Gdańsku. Prowadzi bloga – www.mediatorpowszechny.pl, gdzie propaguje wiedzę o mediacjach i związanymi z nią wydarzeniami.

Doświadczenie zdobywa zarówno jako mediator sądowy, jak i prywatny – zarówno w aspekcie stricte działalności kancelaryjnej, jak również w ramach zleceń jako mediator pracowniczy i whistleblower (sygnalista) dla organizacji i jednej z największych spółek produkcyjnych w regionie.

W 2019 roku miał przyjemność prowadzić zajęcia „Mediation as a form of everyday diplomacy” na międzynarodowym wydarzeniu Law School ELSA Gdańsk.

 

Metodologia prowadzenia szkoleń

Wszystkie nasze szkolenia są prowadzone metodą warsztatową, gdzie skrypt jest jedynie pomocą naukową, a nie centrum zainteresowania w trakcie szkolenia. Pracujemy wspólnie z uczestniczkami i uczestnikami zarówno na skrypcie, aktach prawnych i, co moim zdaniem jest najważniejsze, na umowach i case’ach przedstawionych przez klienta – aby szkolenie było dopasowane jak najlepiej do Państwa potrzeb, a przy okazji, żebyśmy mogli wspólnie omawiać i analizować najważniejsze Państwa potrzeby, zarówno te obecne, jak i dopiero te, które wspólnie przewidzimy.

Regulamin

  1. Rezygnacja ze szkolenia jest możliwa w ciągu 14 dni, od daty zakupu biletu na szkolenie – poza sytuacją, gdy szkolenie już się rozpoczęło. Dotyczy to również szkoleń online, gdzie za moment rozpoczęcia szkolenia uznajemy moment przekazania materiałów szkoleniowych w formie cyfrowej wskazaną przez klienta metodą.
  2. W przypadku rezygnacji ze szkolenia przez osobę zgłoszoną przed rozpoczęciem pierwszych zajęć, lub przed przekazaniem materiałów, organizator zwraca wpłatę dokonaną przez uczestnika, po potrąceniu 30% ceny szkolenia.
  3. W przypadku rezygnacji uczestnika ze szkolenia po jego rozpoczęciu wpłacona kwota nie jest zwracana.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania lub zmiany daty szkolenia w przypadku zgłoszenia mniej niż 6 osób. Niniejszy zapis oczywiście nie dotyczy szkoleń indywidualnych.
  5. W przypadku odwołania lub zmiany daty szkolenia przez organizatora (np. z powodu zgłoszenia zbyt małej liczby uczestników) zgłoszonym osobom przysługuje zwrot całości wpłaconej kwoty. Zwrot następuje nie później niż 14 dni od planowanej daty pierwszego dnia odwołanego szkolenia.
  6. Certyfikaty ze szkoleń online są wysyłane jedynie w wersji cyfrowej.