Czy karty podarunkowe trzeba wykorzystać w całości i terminie? Czy klient może zwrócić towar zakupiony w Twoich sklepach? O tym i wielu innych rzeczach dowiesz się na naszym szkoleniu!
Program szkolenia:
„Umowy – klauzule niedozwolone – szkolenie dla przedsiębiorców”
- Wzorzec umowny
- Definicja
- Zasada swobody umów
- Elementy treści wzorca umownego
- Reguły pozaumowne
- Wpływ konsumenta na treść wzorca umownego
- Kiedy wzorzec umowny zaczyna obowiązywać konsumenta
- Doręczenie i udostępnienie wzorca przed zawarciem umowy
- Umieszczenie regulaminu w miejscu ogólnie dostępnym — umowy zawierane w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego
- Dostarczenie modyfikacji wzorca umownego — umowy długoterminowe i powtarzalne
- Klauzula niedozwolona
- Definicja klauzuli niedozwolonej
- Klauzule niedozwolone — ochrona prawna konsumenta
- Niedozwolone postanowienie — definicja w Kodeksie cywilnym
- Niezbędne przesłanki do stwierdzenia abuzywności klauzuli
- Ułatwienie dowodu abuzywności klauzuli
- Źródła krzywdzącego charakteru przykładowych postanowień
- Pomocniczy katalog postanowień niedozwolonych w Kodeksie cywilnym
- Uznanie klauzuli za niedozwoloną — kontrola wzorców umów i jej skutki
- Eliminacja niedozwolonego postanowienia z obrotu konsumenckiego — Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Ochrona zbiorowych interesów konsumentów — Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- Jak konsument może bronić się przed nieuczciwymi zapisami w umowach
- Przykładowe klauzule niedozwolone
W celu umówienia się na dane szkolenie, proszę o wypełnienie formularza znajdującego się poniżej, kontakt telefoniczny na numer 691 499 250 lub mailowy na mediacje.gierczak@wp.pl