Umowy – klauzule niedozwolone – szkolenie dla przedsiębiorców

Czy karty podarunkowe trzeba wykorzystać w całości i terminie? Czy klient może zwrócić towar zakupiony w Twoich sklepach? O tym i wielu innych rzeczach dowiesz się na naszym szkoleniu!

Program szkolenia:

„Umowy – klauzule niedozwolone – szkolenie dla przedsiębiorców”

  1. Wzorzec umowny 
    1. Definicja
    2. Zasada swobody umów
    3. Elementy treści wzorca umownego
    4. Reguły pozaumowne
    5. Wpływ konsumenta na treść wzorca umownego
  2.  Kiedy wzorzec umowny zaczyna obowiązywać konsumenta
    1. Doręczenie i udostępnienie wzorca przed zawarciem umowy
    2. Umieszczenie regulaminu w miejscu ogólnie dostępnym — umowy zawierane w drobnych, bieżących sprawach życia codziennego
    3. Dostarczenie modyfikacji wzorca umownego — umowy długoterminowe i powtarzalne
  3.  Klauzula niedozwolona
    1. Definicja klauzuli niedozwolonej
    2. Klauzule niedozwolone — ochrona prawna konsumenta
    3. Niedozwolone postanowienie — definicja w Kodeksie cywilnym
    4. Niezbędne przesłanki do stwierdzenia abuzywności klauzuli
  4.  Ułatwienie dowodu abuzywności klauzuli 
    1. Źródła krzywdzącego charakteru przykładowych postanowień
    2. Pomocniczy katalog postanowień niedozwolonych w Kodeksie cywilnym
  5. Uznanie klauzuli za niedozwoloną — kontrola wzorców umów i jej skutki 
    1. Eliminacja niedozwolonego postanowienia z obrotu konsumenckiego — Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    2. Rejestr klauzul niedozwolonych
    3. Ochrona zbiorowych interesów konsumentów — Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    4. Jak konsument może bronić się przed nieuczciwymi zapisami w umowach
  6.  Przykładowe klauzule niedozwolone 

 

W celu umówienia się na dane szkolenie, proszę o wypełnienie formularza znajdującego się poniżej, kontakt telefoniczny na numer 691 499 250 lub mailowy na mediacje.gierczak@wp.pl

 

    Please prove you are human by selecting the flag.

    Powrót do listy szkoleń